PROJEKT ERASMUS
Projekt Erasmus+ w Szkole Podstawowej nr 3 w Lesznie
KA229 – Współpraca Szkół
Nr projektu 2019-1-ES01-KA229-064165_3
Tytuł projektu – Proud of Being European (Jestem dumny z bycia Europejczykiem).
Szkoły partnerskie:
- Centro Público Integrado La Jota – Zaragoza, Hiszpania (główny koordynator projektu)
- Collège Canterane – Castelnau de Médoc, Francja
- Scoala Gimnaziala "Inv. Radu Ion " – Comuna Albesti-Paleologu, Rumunia
- Liceo Statale Alfano I – Salerno, Włochy
- Agrupamento de Escolas D. Dinis, - Leiria, Portugalia
- Szkoła Podstawowa nr 3 im. Marii Skłodowskiej-Curie – Leszno, Polska
Czas trwania projektu: 1.09.2019 – 31.08.2021
Nauczyciel koordynator w SP3 – mgr Weronika Adamczewska (tel. 663 362 718)
Główne cele projektu:
Głównym koordynatorem projektu jest szkoła dwujęzyczna z Hiszpani. Dzięki temu, nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 3 będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę i doświadczenie w zakresie prowadzenia zajęć dwujęzycznych. Ponadto nasi uczniowie będą mogli rozwinąć swoje umiejętności z nauczanego w naszej szkole języka hiszpańskiego. Dlatego udział w tym projekcie jest istotnym punktem w rozwoju naszej placówki.
Praca nad projektem ma na celu umocnienie więzi pomiędzy regionami Europy poprzez podniesienie zainteresowania i rozwój świadomości różnorodności i podobieństw w kulturze europejskiej. Znajomość innych krajów, kultur i nacji podnosi poziom tolerancji, zmniejsza strach przed nieznanym, wygasza stereotypy i uprzedzenia i w ten sposób zapobiega ksenofobii i nienawiści rasowej. Pozytywny wpływ jest szczególnie widoczny pośród młodych ludzi i dzieci. Spotkania ludzi o różnych doświadczeniach, w różnym wieku, o różnym pochodzeniu i ich wspólna komunikacja pomoże zniwelować intelektualne i kulturowe bariery i różnice. Chcemy, aby nasi uczniowie rozwinęli swoje umiejętności społeczne i tolerancję wobec innych ludzi, nie patrząc na ich płeć, religię, pochodzenie czy też upodobania polityczne.
Projekt ma promować aktywne obywatelstwo europejskie i współpracę pomiędzy szkołami w Europie.
Podczas sześciu mobilności uczniowie oraz nauczyciele będą mieli okazję poznać system edukacji krajów partnerskich, ich kulturę, sztukę i muzykę. Ponadto uczestnicy projektu będą rozwijać swoje kompetencje językowe poprzez pracę nad danym projektem w zespołach międzynarodowych. Poprzez liczne zajęcia kreatywne uczniowie uświadomią sobie jak ważną rolę odgrywa towarzyskość, empatia czy też integralność grupy. W ten sposób uczniowie będą odgrywali główną rolę w ich procesie nauczania i poznawania.
Planowane mobilności – „Europically…me” grudzień 2019, Włochy
„Europeers as one” luty 2020, Hiszpania
“Being tolerant beautifies our world”, kwiecień 2020, Portugalia
“Let’s discover France”, wrzesień 2020 Francja
“Inspired by tradition”, luty 2021, Rumunia
“Spread your wings”, maj 2021 Polska
Rezultaty
Projekt osiągnie określone rezultaty, takie jak eventy naukowe, kącik sztuki w każdej ze szkół partnerskich, wprowadzenie programów pomocy rówieśnikom oraz e-poradnik kulturowy, z którego będzie można skorzystać online oraz wiele innych. Wszystkie wydarzenia będą opublikowane na stronach internetowych szkół, na stronie projektu oraz na platformach społecznościowych.